Nesehorn-piktogramøvelser

nesehorn-innlevering

Stiliseringen jeg syntes fungerte best av de fem jeg lagde, var kanskje den røde. Det var faktisk også denne jeg brukte minst tid på av alle sammen. Det viktigste jeg lærte er at det enkleste er som oftest det beste. Figuren skal raskt oppfattes, og skal kunne zoomes inn og ut og enda ha et tydelig budskap. Hvis ikke syntes jeg den svarte, med den gule bakgrunnen også var ganske effektiv, fordi store kontraster fører til blikkfang.

Verktøyene jeg brukte er ulike koster, gradient, pen tool, standardformer med fyll og riss, og pathfinder for at øye til nesehornet skal festes til hodet.

-Matilda

 

Laisser un commentaire

